Ruilen & Retouren


Je hebt 14 dagen om te beslissen of je tevreden bent met het artikel.
Jeans Patch garandeert dat je voor alle geretourneerde artikelen je geld terugkrijgt, op voorwaarde dat de artikelen in goede conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat de artikelen niet beschadigd, vuil, gewassen, gewijzigd of gedragen zijn.

Zo retourneer je een artikel
In al onze pakketten zit een retourbon en een voorgedrukt adreslabel waarmee je artikelen kunt terugsturen. Ga naar Mijn Jeans Patch om de status van je retourzending te bekijken.

Terugsturen via PostNL
Vul de retourbon in, gebruik het voorgedrukte adreslabel in het pakket en geef het pakket met de artikelen die je wilt retourneren af op een postkantoor. Je ontvangt bij het postkantoor een bevestiging dat je het pakket hebt afgeleverd.

Geld terug
Artikelen die via PostNL, of anderzijds worden teruggestuurd, worden zo snel mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen na ontvangst van de melding van retour (ingevulde retourbon) verrekend of terugbetaald. Dit is afhankelijk van de betaaloptie waarmee je de artikelen hebt betaald.

Als je met een creditcard hebt betaald, wordt het bedrag teruggeboekt naar de creditcard waarmee je hebt betaald.
Als je onder rembours hebt besteld, wordt het geld teruggestort op je bankrekeningnummer, dat je op de achterzijde van de retourbon kunt invullen. Houd er rekening mee dat we je Nederlandse bankrekeningnummer nodig hebben voor het vergoeden van geretourneerde artikelen. Als er geen bankrekeningnummer bekend is bij ons word je hierover geïnformeerd.

Ruilen

Je hebt 14 dagen om te bepalen of je tevreden bent met het artikel. Als je een artikel wilt ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, kun je dit op de retourbon aangeven; je betaalt dan geen extra verzendkosten.

Een verkeerd geleverd artikel of een artikel met een fout moet je altijd terugsturen. Je betaalt geen retourkosten.

Garantie

Als de door jou gekochte goederen gebreken vertonen, zal Jeans Patch de wettelijke garantievoorschriften volledig naleven (wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten). Als je een klacht hebt naar aanleiding van overduidelijke materiaal- of fabricagefouten wat betreft door ons geleverde goederen, waaronder transportschade, kun je ons hiervan op de hoogte brengen door de goederen zonder oponthoud terug te sturen samen met de voorgedrukte retourbon.